جاهاي ديدني اصفهان، جاذبه هاي تاريخي

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

جاهاي ديدني اصفهان، جاذبه هاي تاريخي

۸۴ بازديد

اصفهان مهد فرهنگ و هنر ايراني است كه از سال ها پيش مورد توجه گردشگران ايراني و خارجي زيادي بوده است. جاهاي ديدني اصفهان بسيار متنوع است و يكي از زيبا ترين آنها جاذبه هاي تاريخي است.بنا ها و عمارات هاي تاريخي اصفهان كه اغلب آن ها مربوط به دوران صفويه هستند، جلوه زيبايي به شهر اصفهان بخشيده است. اين اماكن تاريخي از جمله مساجد، اماكن مذهبي، كاخ ها، كاروان سرا ها و ... از دلايل اصلي سفر مسافران به اين شهراست. در اين مقاله قصد داريم تا جاهاي ديدني اصفهان را به شما معرفي كنيم.

ميدان نقش جهان يا ميدان امام اصفهان

ميدان امام يا نقش جهان اصفهان كه به عنوان يكي از مجموعه‌هاي تاريخي مهم شهر اصفهان شناخته مي‌شود، يك ميدان مستطيل شكل با ابعاد ۵۶۰ در ۱۶۰ متر مي‌باشد كه در مركز اصفهان قرار دارد. نصف جهان از جاهاي ديدني اصفهان است كه به نوعي نماد اين شهر محسوب مي شود. اين ميدان كه در دوران صفويان و در محل باغي به نام نقش جهان ساخته شد، در سراسر دوران حكومت شاهان صفوي از رونق برخوردار بود ولي در دوره‌هاي بعدي دچار بي توجهي و ركود زيادي شد. در چهار گوشه اين ميدان بناهاي تاريخي و تعداد زيادي از جاهاي ديدني اصفهان مانند عالي قاپو، مسجد شاه (امام) اصفهان، مسجد شيخ لطف الله و سردر قيصريه قرار دارد.

بلوار چهار باغ

يكي از خيابان هاي اصفهان به نام بلوار چهار باغ وجود دارد. اين بلوار به دو قسمت چهارباغ بالا و چهار باغ عباسي تقسيم مي شود. اين بلورا در زمان شاه عباس اول ساخته شده و در زمان رضا شاه نيز چهار باغ پايين ساخته شد كه مطابق با شكل همان دو مدل ديگر است. در زمان ضل السلطان اين بلوار تخريب شد و آسيب هاي جبران ناپذيري به آن وارد كرد از جمله قطع كردن درخت هاي سيصد ساله آن . اما اين بلوار همچنان جزو يكي از جاهاي ديدني اصفهان به شمار مي رود.

كهنه ميدان

ميدان عتيق كه به كهنه ميدان معروف است يكي از جاهاي ديدني اصفهان است. اين ميدان مركز اصلي شهر به شمار مي رفت و اطراف اين ميدان آثار تاريخي مربوط به زمان تيموري و ايلخاني به چشم مي خورد. در زمان شاه عباس كه ميدان نقش جهان ساخته شد، اين ميدان از رونق افتاد و نقش جهان جاي آن را گرفت.

بلوار چهار باغ خواجو

در زمان صفويه به موازات چهارباغ عباسي بلواري ساخته شد به نام بلوار چهار باغ. به دليل وجود درختان زيبا در اطراف اين بلوار، چهار باغ خواجو تبديل به يكي از جاهاي ديدني اصفهان شده است. يكي از دلايل محبوبيت اين بلوار مسير دوچرخه سواري آن در فصل تابستان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.