آرشیو آذر ماه 1398

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

جاهاي ديدني مشهد، آثار تاريخي مشهد كه نبايد از دست داد

۱۰۴ بازديد

جاهاي ديدني مشهد كه به عنوان پايتخت معنوي ايران شناخته شده است، محدود به آثار مذهبي نمي شود. آثار تاريخي مشهد نيز طرفداران زيادي دارد و هر ساله ميزبان مسافران زيادي هستند. در اين مقاله شما با آثار تاريخي پر بازديد آشنا خواهيد شد.

 

آرامگاه فردوسي

اين بنا محل خاكسپاري ابوالقاسم فردوسي است كه بارها تخريب شده و دوباره ساخته شده است. آرامگاه فردوسي در 25 كيلومتري شمال غربي مشهد واقع شده است. گشايش اين آرامگاه در سال 1313 هجري شمسي است و يك از بهترين جاهاي ديدني مشهد است.

 

آرامگاه نادر شاه افشار

اين آرامگاه در باغ و موزه نادري در نزديكي حرم امام رضا واقع شده است. در سال 1342 بخاطر ياد بود نادر شاه افشار ساخته شد. به علت موقعيت جغرافيايي اش گردشگران زيادي براي بازديد از آرامگاه نادرشاه افشار به آن مراجعه مي كنند.

 

گنبد هارون

بنايي كه از قرن هشتم هجري شمسي پا بر جاست. اين گنبد آجري و مربعي شكل، در شهر توس واقع شده است. مقبره امام محمد غزالي نيز در اين مكان قرار دارد. زيبايي بنا و معماري خاص اين بنا و .... باعث شده است كه مورد بازديد تعداد زيادي از گردشگران باشد. اگر قصد سفر به مشهد را دارد گنبد هارون يكي از جاهاي ديدني مشهد است كه نبايد از دست دهيد.

 

ميل اخنگان

يكي از بناهاي تاريخي قديمي آجري است كه در فاصله 22 كيلومتري شمال مشهد و 10 كيلومتري شهر تابران توس واقع شده است. طراحي ميل اخنگان مربوط به دوره تيموري ها و قرن نهم هجري است. ارتفاع اين بنا 17 متر است كه بر روي پايه اي دايره اي شكل با هشت نيم دايره واقع شده است. گنبد مخروطي شكل آن با كاشي هاي فيروزه اي مزيين شده است و به زيبايي اين بناي تاريخي افزوده است.

 

چهار طاقي بازه هور

اين بناي تاريخي كه از زمان ساسانيان قدمت دارد در اطراف روستاي رباط سفيد در نزديكي مشهد واقع شده است. اين بنا قديمي ترين چهارطاقي ايران و جهان است. چهار طاقي بازه هور به نحوي است كه انگار بخشي از مجموعه بوده است و تنها اين بنا باقي مانده است. ساختمان اين بنا داراي سه ورودي و يك گنبد بزرگ است.

 

براي مثال اگر قصد رزرو هتل مشهد را داشته باشيد با ورود به سايت سلطان سفر، بعد از انتخاب شهر و تاريخ مورد نظر، قيمت كليه هتل‌هاي مشهد بر روي همه سايت‌هاي معتبر رزرواسيون به همراه نظرات كاربران در اختيارتان قرار مي‌گيرد. كه بعد از مقايسه قيمت‌ها و نظرات مي‌توانيد بهترين گزينه را انتخاب كنيد و براي رزرو به سايت ارائه دهنده ارجاع داده مي‌شويد. بعد از رزرو هتل مشهد حالا مي‌خواهيد در مورد جاهاي ديدني مشهد را بشناسيد، باز هم مي‌توانيد از بخش جاذبه‌هاي سلطان سفر كمك بگيريد.