آرشیو مهر ماه 1398

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

سلطان سفر چطور به تنهايي گردشگري آنلاين را در دست گرفته است؟

۱۳۷ بازديد

در طي سال‌هاي اخير با گسترش اينترنت بسياري از كسب و كارها، بازار جديدي براي عرضه خدمات و محصولات خود پيدا كرده‌اند و در اين ميان خدمات گردشگري آنلاين نيز رشد بسيار زيادي داشته است.

در دوره كنوني اكثر افراد براي رزرو هتل، اجاره ويلا و حتي خريد تور مسافرتي ترجيح مي دهند در فضاي آنلاين به جستجو بپردازند. در حالي كه گردشگري به عنوان سومين صنعت درامدزاي دنيا مطرح است، توسعه روزافزون كسب و كارهاي اين حوزه در داخل و خارج از ايران امري بديهي مي‌باشد.

اما آنچه گردشگران و مسافران را دچار سردرگمي كرده است همين تعدد سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي ارائه خدمات گردشگري است. وقتي براي رزرو هتل، اجاره ويلا و يا رزرو تور در اينترنت به جستوجو مي‌پردازيد با سايت‌هاي مختلفي مواجه مي‌شويد كه خدمات گردشگري را با قيمت‌هاي مختلف ارائه مي‌دهند. در چنين شرايطي مي‌توانيد از يك راهنما براي خدمات گردشگري كمك بگيريد تا انتخابي اقتصادي‌تر و بهينه‌تر داشته باشيد.

سلطان سفر ابزار مقايسه قيمت خدمات گردشگري

سلطان سفر اولين متاسرچ خدمات گردشگري در ايران است كه به عنوان يك شركت دانش بنيان به ثبت رسيده. سلطان سفر در زمينه رزرو هتل، ويلا و سوئيت و تورهاي داخلي با فراهم كردن امكان مشاهده و مقايسه قيمت، خدمات و نظرات كاربران در مورد هر يك از سامانه‌هاي رزرو اينترنتي به گردشگران كمك مي‌كند تا بهترين انتخاب را در بين تمامي اين سايت‌ها داشته باشند. در واقع سلطان سفر مي‌تواند تنها راهنماي شما باشد.

براي مثال اگر قصد رزرو هتل مشهد را داشته باشيد با ورود به سايت سلطان سفر، بعد از انتخاب شهر و تاريخ مورد نظر، قيمت كليه هتل‌هاي مشهد بر روي همه سايت‌هاي معتبر رزرواسيون به همراه نظرات كاربران در اختيارتان قرار مي‌گيرد. كه بعد از مقايسه قيمت‌ها و نظرات مي‌توانيد بهترين گزينه را انتخاب كنيد و براي رزرو به سايت ارائه دهنده ارجاع داده مي‌شويد. بعد از رزرو هتل مشهد حالا مي‌خواهيد در مورد جاهاي ديدني مشهد را بشناسيد، باز هم مي‌توانيد از بخش جاذبه‌هاي سلطان سفر كمك بگيريد.

سلطان سفر

سلطان سفر در زمينه اجاره ويلا و سوئيت كمي متفاوت از هتل عمل مي‌كند به اين شكل كه تمام ويلاها، سوئيت‌ها و اقامتگاه‌هاي بومگردي موجود در چندين سايت معتبر اقامتگاهي را به صورت تجميعي نمايش مي‌دهد. در نتيجه براي انتخاب گزينه هاي بيشتري خواهيد داشت تا طبق سليقه خود اقامتگاه مناسب را رزرو كنيد. بعد از انتخاب اقامتگاه به سايت ارائه دهنده منتقل مي‌شويد تا مراحل رزرو را انجام دهيد.

اگر از طرفداران سفر با تور هستيد يا مي‌خواهيد بدانيد سفر به مقصد مورد نظر شما با تور به صرفه‌تر است يا به صورت شخصي؟ در صفحه اول سلطان سفر وارد بخش تور شده و با انتخاب مبدا و مقصد از تمامي تورهاي موجود در اين مسير مطلع شويد. بعد از مقايسه خدمات و قيمت و انتخاب تور به سايت آژانس ارائه دهنده تور منتقل مي‌شويد تا رزرو نهايي انجام شود.

منبع : اقتصادنيوز

سه مكان ديدني تبريز كه هر ايراني بايد يكبار آنها را ببيند

۱۰۳ بازديد

تبريز با عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي بسياري دارد و به خاطر آب‌وهواي خنك و معتدل در ايام گرم سال يكي از مقاصد پرطرفدار سفر به‌خصوص در فصل تابستان است. 

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام سلطان سفر، در سفر به تبريز جاذبه‌هاي بسياري براي بازديد و تفريح وجود دارد كه مي‌توانيد بعد از رزرو يكي از هتل‌ هاي تبريز، به پيشنهاد سلطان سفر بازديد از سه جاذبه خاص بين جاهاي ديدني تبريز را در برنامه خود قرار دهيد.

بازار بزرگ تبريز

بازار تبريز با يك كيلومتر طول يكي از بزرگ‌ترين بازارهاي سرپوشيده و آجري در جهان است كه با معماري زيبا و خيره‌كننده از شاهكارهاي معماري ايران به شمار مي‌رود و آن را به يكي از بهترين جاهاي ديدني تبريز تبديل كرده كه در يونسكو نيز به ثبت رسيده است. تبريز از گذشته‌هاي دور با توجه به‌قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم، اهميت زيادي از حيث تجارت و دادوستد داشته است. بديهي است كه وجود چنين بازاري در اين شهر ضروري و بسيار كاربردي بوده است.

 

در سفر به تبريز بازديد از اين بازار كه همچنان رنگ و بويي سنتي دارد، برايتان لذت‌بخش خواهد بود.

بازار تبريز بعد از زلزله ۱۱۹۳ هجري خسارت زيادي ديد اما تعدادي از معماران حرفه‌اي در اواخر حكومت زنديه و قاجار اين بازار را بازسازي كردند. متأسفانه در ارديبهشت ۹۸ بخش‌هايي از اين بازار براثر آتش‌سوزي با خسارت شديد و فروريختن چند طاق مواجه شد.

روستاي كندوان

كندوان به‌عنوان يكي از سه روستاي صخره‌اي جهان و تنها روستاي صخره‌اي در جهان كه در حال حاضر سكنه دارد، از خاص‌ترين جاهاي ديدني تبريز محسوب مي‌شود. روستايي با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دريا كه در ايام گرم سال از آب‌وهواي خنك و دل‌چسبي برخوردار است و به همين سبب جزو مقاصد پرطرفدار در سفر به تبريز است.

 

روستايي با خانه‌هاي صخره‌اي در دل كوه كه قدمت آن را بيش از ۶ هزار سال تخمين زده‌اند. آنچه كندوان را براي گردشگران جذاب‌تر كرده است هتل صخره‌اي لاله كندوان است. هتل لاله كندوان كه فرصت اقامت در دل صخره‌ها و تجربه زندگي مردمان كندوان را براي مسافران فراهم كرده است و از زيباترين و متفاوت‌ترين هتل‌هاي ايران مي‌باشد.

خانه تاريخي مشروطه

خانه تاريخي مشروطه يكي از جاهاي ديدني تبريز است كه بازديد از آن را نبايد از دست داد. خانه‌اي با معماري تاريخي و زيبا كه علاوه بر معماري، سابقه تاريخي و سرگذشت آن براي علاقه‌مندان به تاريخ شنيدني و ديدني است. اين خانه محل تجمع آزادي‌خواهاني همچون ستارخان و باقرخان و ديگر مشروطه خواهان تبريز در قيام عليه شاه قاجار بوده است.

 

تنديس‌هايي از سران مشروطه در تبريز، سلاح كمري ستارخان، وسايل شخصي سران مشروطه و تصاوير و اسناد تاريخي از انقلاب مشروطه و فرمان مشروطيت از ديگر ديدني‌هاي اين خانه تاريخي است كه آن را به موزه مشروطه تبديل كرده است. اين خانه به دليل اهميت تاريخي، در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۱۷۱ به ثبت ملي رسيد.

 

كدام سايت هتلي كه قصد رزرو آن را داريد ارزانتر مي‌دهد؟

۱۱۸ بازديد

اين روزها بهترين سفرها با يك كليك شروع مي‌شود! همين كه تصميم مي‌گيريم به يكي از شهرهاي ايران مثل مشهد برويم، بلافاصله براي رزرو هتل مشهد و يا اجاره سوئيت در مشهد به سايت‌هاي مختلف مراجعه مي‌كنيم. در واقع با توجه به محدوديت زماني و مالي، اكثر افراد ترجيح مي‌دهند با برنامه ريزي دقيق سفر كنند و از قبل، برآوردي از هزينه‌هايش داشته باشند.
زماني كه قصد رزرو هتل و يا اجاره سوئيت داريد با سايت‌هاي مختلفي مواجه مي‌شويد يا وقتي مي‌خواهيد سفر با تور را تجربه كنيد نمي‌دانيد بهترين تور براي مقصد شما چه قيمتي دارند و چه خدماتي را ارائه مي‌دهند؟ مثلا براي تور مشهد اينكه چه خدماتي دارند و آيا بازديد از جاهاي ديدني مشهد جزء خدمات تور است يا خير؟
در اين مواقع نياز به يك راهنما براي سفر داريد كه فرصت مقايسه گزينه‌هاي مختلف و انتخاب بهترين گزينه از نظر قيمت و كيفيت را در اختيارتان قرار دهد. سلطان سفر سايتي است كه مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند و ميتوان گفت با سلطان سفر تنها يك كليك با سفر فاصله داريد.

سلطان سفر با رويكردي متفاوت وارد عرصه خدمات آنلاين گردشگري شده است و قصد دارد مرجع و راهنمايي براي سفر باشد. در سايت سلطان سفر در حال حاضر سه بخش هتل، اقامتگاه و تور فعال مي باشد كه در ادامه توضيح مختصري از هر بخش ارائه شده است:

 

رزرو هتل در سلطان سفر
براي رزرو هتل در هر شهري از ايران از جمله رزرو هتل مشهد مي توانيد با مراجعه به سايت سلطان سفر، مقايسه قيمت رزرو هتل در سايت هاي مختلف را مشاهده كرده و با بررسي نظرات كاربران درباره هتل و سايت رزرو بهترين گزينه را انتخاب كنيد. توجه داشته باشيد كه سلطان سفر رزرو هتل انجام نمي دهد و در نهايت شما بعد از انتخاب هتل به سايت رزرو ارجاع داده مي شويد.

اجاره سوئيت يا ويلا در سلطان سفر
اگر جزو افرادي هستيد كه اقامت در سوئيت و يا ويلا را به هتل ترجيح مي دهيد، سلطان سفر براي شما هم راهنماي مناسبي خواهد بود. كافي است در سايت سلطان سفر در بخش اقامتگاه شهر مقصد مثلا مشهد را وارد كنيد تا تمام اقامتگاه هاي ثبت شده در بيش از 10 سايت اجاره اقامتگاه را به صورت يكجا و تجميع شده مشاهده كنيد. مزيت سلطان سفر اين است كه با مشاهده تمام گزينه هاي موجود ميتوانيد انتخاب بهتري داشته باشيد چرا كه انواع اقامتگاه از سوئيت و آپارتمان تا ويلا ساحلي، جنگلي و اقامتگاه بومگردي در سايت موجود مي باشد. قابل ذكر است كه در بخش اقامتگاه نيز بعد از انتخاب اقامتگاه مورد نظر براي رزرو به سايت ارائه دهنده ارجاع داده مي شويد.

رزرو تور در سلطان سفر
با توجه به برخي مزايايي كه تورها نسبت به سفر شخصي دارند برخي افراد سفر با تور را ترجيح مي دهند. در بخش تورهاي سلطان سفر مي توانيد با انتخاب شهر مبدا و مقصد خود، كليه تورهاي موجود در اين مسير كه توسط آژانس ها و سايت هاي مختلف ارائه شده اند را يكجا مشاهده خواهيد كرد. بعد از بررسي خدمات هر آژانس براي تور و مقايسه قيمت ها با انتخاب تور مورد نظر خود به سايت ارائه دهنده تور منتقل مي شود تا رزرو تور مشهد را به صورت قطعي انجام دهيد 

معرفي 40 مكان ديدني استان گيلان بهشت باراني ايران

۱۰۱ بازديد

وقتي صحبت از سفر و تعطيلات تابستان به ميان مي‌آيد يكي از اولين گزينه‌ها در ذهن اكثر ما، سفر به شمال ايران و به خصوص استان زيباي گيلان است. زيبايي‌هاي طبيعت گيلان بسيار متنوع است و هنوز جاذبه‌هاي بكر و كمتر شناخته شده بسياري در اين استان وجود دارد كه مي‌تواند مقصد سفر بعدي ما باشد

اگر به دنبال اجاره ويلا در شمال براي سفر بعدي خود هستيد، بهتر است ابتدا اطلاعاتي درباره مناطق ديدني گيلان كسب كنيد. در ادامه قصد داريم سه مورد از جاهاي ديدني گيلان را معرفي كنيم كه با اجاره ويلا در بندر انزلي يا رشت مي‌توانيد از جذابيت خاص هر كدام لذت ببريد.

ديلمان : بهشت كوچك گيلان

مرتفع‌ترين ييلاق گيلان ديلمان است كه آن را بهشت كوچك گيلان نيز مي‌نامند. در امتداد يك جاده جنگلي مناظر سرسبز ديلمان و اسب‌ها و دام‌هايي كه آزادانه در دشت مشغول چرا هستند مانند يك تابلوي نقاشي شما را مسحور زيبايي خود مي‌كند.

ديلمان جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي بسياري نيز دارد از جمله: قلعه گرماور، آرامگاه بابا ولي، آبشار لونك و دشت شقايق كه از جاهاي ديدني ديلمان در بهار است و نبايد فرصت تماشاي آن را از دست داد.

 

درياچه سقالكسار : پاك‌ترين درياچه ايران 

در جنوب شهر رشت وقتي به روستاي سقالكسار مي‌رسيم سد خاكي سقالكسار درياچه اي زيبا در دل جنگل به وجود آورده است كه مي‌توان گفت پاك‌ترين درياچه ايران است.

 

در كنار اين درياچه زيبا امكانات گردشگري نيز فراهم كرده‌اند و همين امر باعث شده گردشگران زيادي اطراف اين درياچه را به عنوان يك استراحتگاه انتخاب كنند. يكي از نكات جالب در مورد سقالكسار خانه پرماجراي ميان درياچه است. پياده‌روي در اطراف درياچه، عكاسي و قايق سواري از تفريحات لذت بخشي است كه مي‌توانيد در كنار اينجا تجربه كنيد.

پارك جنگلي سراوان : لذت قايق سواري در دل جنگل 

پارك جنگلي سراوان در 17 كيلومتري جاده رشت به تهران قرار دارد. اين پارك جذابيت منحصر به فردي دارد چرا كه درياچه‌اي زيبا در ميان اين پارك جنگلي آن را مورد توجه گردشگران قرار داده است. در ظاهر با زميني پوشيده از چمن رو به مي‌شويد اما با مشاهده قايق‌ها متوجه وجود درياچه مي‌شويد.

قايق سواري بر روي اين درياچه در دل جنگل تجربه‌اي است كه هيچ كس نمي‌تواند آن را رد كند. علاوه بر اين پينت بال، موتور چهارچرخ و عكاسي در طبيعت همه از گزينه‌هايي است كه در پارك جنگلي سراوان مي‌توانيد امتحان كنيد.

اگر تمايل داريد با 40 جاذبه‌‌‌ گيلان بيشتر آشنا شويد، پيشنهاد مي‌كنيم مقاله « جاهاي ديدني گيلان » يكي از جامع‌ترين مطالب درباره اين استان را در سايت سلطان سفر مطالعه كنيد. علاوه بر اين سلطان سفر با گردآوري خودكار همه اقامتگاه‌هاي ايران، انتخاب را براي اجاره ويلا يا رزرو هتل در گيلان آسان‌تر كرده است.

جشنواره تابستاني كيش

۹۲ بازديد

گروه گردشگري: جزيره زيباي كيش ديدنيها و تفريحات بسياري دارد به طوري كه سفر به كيش  يكي از مقاصد پرطرفدار گردشگري در تمام طول سال است. اما در ايام تابستان به منظور رونق گردشگري با برگزاري جشنواره تابستاني كيش، گردشگران زيادي از سراسر ايران و حتي از كشورهاي خارجي به اين جزيره سفر مي كنند. پس اگر مي خواهيد در زمان جشنواره تابستاني كيش باشيد به توصيه سلطان سفر توجه كنيد و در اولين فرصت به دنبال رزرو هتل هاي كيش و يا اجاره سوئيت در كيش باشيد.


برنامه هاي جشنواره تابستاني كيش
برنامه هاي مفرح و شاد از جمله جنگ هاي شبانه، اجراي موسيقي و تئاتر، برپايي كارناوال هاي شادي با اهداي جوايز نقدي و غيرنقدي در طول برگزاري جشنواره تابستانه حال و هواي خاصي به جزيره كيش مي دهد. تخفيف هاي مراكز خريد كيش در زمان جشنواره تابستاني يكي ديگر از عواملي است كه براي دوستداران خريد و بازارگردي قابل توجه و جذاب است. همچنين اكثر تفريحات جزيره كيش مانند پاراسل، شاتل سواري، غواصي، آكواريوم كيش و تفريحات بسيار ديگر كيش در جشنواره تابستاني از تخفيف هاي مناسبي برخوردارند.
 
ديدني هاي كيش
جزيره كيش با مجموعه اي از زيبايي‌هاي طبيعي و امكانات تفريحي متعدد مورد علاقه گردشگران بسياري است به طوريكه فرودگاه جزيره كيش يكي از پرتردد ترين فرودگاه هاي ايران محسوب مي شود. اگر بخواهيم فقط به تفريحات آبي كيش و ساحل مرجاني زيبايي كه دارد اكتفا نكنيم بايد گفت در ميان جاهاي ديدني كيش جاذبه هايي تاريخي نيز وجود دارند و شناخته شده ترين آنها كشتي يوناني است. كشتي بزرگي كه سالهاست در ساحل جزيره كيش به گل نشسته است و به نوعي به نماد جزيره كيش تبديل شده است.
 
زندگي در كيش يا سفر به كيش
كيش جزيره اي با 92 كيلومتر مربع مساحت و 27 هزار نفر جمعيت است كه خيلي ها به خاطر آرامش و سكوت آن تمايل دارند در كيش زندگي كنند و برخي هم به خاطر فرصت هاي شغلي كه در كيش وجود دارد به فكر مهاجرت به اين جزيره مي افتند. اما قطعا براي چنين تصميمي بايد اطلاعات بيشتري در مورد هزينه هاي مسكن، حمل و نقل ، سازگاري با شرايط آب و هوايي، قوانين و مقررات خاص جزيره و… داشته باشيد، به طور مثال گرماي شديد هوا و رطوبت بالا شرايطي است كه براي خيلي از افراد قابل تحمل نيست و يا اينكه هزينه مسكن و مواد غذايي در كيش نسبتا بالاست. بررسي اين عوامل باعث مي شود تا بعضي افراد ترجيح دهند تنها زمان كوتاهي از سال را با سفر به كيش صرف تفريح و لذت بردن از آرامش جزيره كنند. لازم به ذكر است علاوه بر امكان رزرو هتل هاي كيش براي اقامت در سطح جزيره سوئيت هاي مبله بسياري وجود دارند و با اجاره سوئيت در كيش مي توانيد هزينه هاي بسيار كمتري نسبت به هتل بپردازيد و تفريحات بيشتري را تجربه كنيد.

 

سه مكان ديدني اطراف مشهد كه زائران از آن غافل‌اند

۱۰۱ بازديد

اين روزها با وجود زندگي ماشيني و روزمرگي در شهرها طبيعت‌گردي به يكي از جذاب‌ترين نوع سفرها تبديل‌ شده است و افراد زيادي تمايل دارند بخش عمده سفر خود را به‌دوراز دغدغه‌ها و هياهوي زندگي مدرن در طبيعت سپري كنند.

به گزارش ايسنا، بناب اعلام سلطان سفر، مشهد مقدس به‌عنوان قطب گردشگري ايران، علاوه بر وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع)  از جاذبه‌هاي طبيعتي بسياري برخوردار است كه گردشگران مشهد مي‌توانند با اجاره سوئيت در مشهد يا مناطق ييلاقي آن، با خيال آسوده بخشي از برنامه سفر خود را به گشت‌وگذار در ييلاقات اطراف مشهد اختصاص دهند.

 

روستاي كنگ: ماسوله خراسان

روستاي زيباي كنگ كه با معماري پلكاني به ماسوله خراسان شهرت دارد. اين روستا در غرب ييلاق طرقبه و در ۲۹ كيلومتري مشهد قرار دارد. كنگ يكي از بهترين جاهاي ديدني مشهد  در دامنه كوه‌هاي بينالود است كه آب‌وهواي خنك، وجود باغ‌هاي ميوه و رودخانه از يك‌سو و از سوي ديگر سابقه تاريخي هزارساله، آن را به يك مقصد طبيعت‌گردي در مشهد تبديل كرده است. چشيدن طعم آش بلغور در رستوران‌هاي سنتي روستا و خريد سوغاتي‌هاي مثل زرشك و زعفران و ميوه‌هاي سردرختي مانند گيلاس و آلبالو در روستاي ييلاقي كنگ را از ياد نبريد.

 

ييلاق شانديز

شانديز ييلاقي خوش آب و هوا و معتدل در دامنه كوه‌هاي بينالود است كه تنها ۳۸ كيلومتر با مشهد فاصله دارد. اين منطقه با درختان سر به فلك كشيده‌اش، چشم هر بيننده‌اي را نوازش مي‌دهد. وجود دره‌هاي مصفا و رودخانه‌هاي پرآب كه از دامنه كوه‌هاي بينالود سرچشمه مي‌گيرند، مناظر طبيعي بي‌نظيري را خلق كرده است. شانديز در كنار طبيعت زيباي خود با آثار تاريخي و جاذبه‌هاي تفريحي جذابيت بيشتري براي گردشگران مشهد پيدا كرده است. آثار تاريخي مانند آرامگاه شيخ حافظ ابرده‌ي، رباط تاريخي ويراني شانديز، بقاياي قلعه تاريخي شاهان دژ شانديز، روستاي ابرده بالا و موزه رباط ويراني از يك‌سو و جذابيت‌هاي ديگر اين منطقه مانند شيشليك رستوران‌هاي پديده و ارم شانديز نيز قابل چشم‌پوشي نيست. براي اقامت در شانديز مي‌توانيد از سايت سلطان سفر كمك بگيريد و از بين گزينه‌هاي اجاره سوئيت در مشهد يا شانديز به دنبال ويلا و سوئيت در منطقه شانديز باشيد.

 

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد طبيعتي بكر و منطقه‌اي گردشگري در ۷ كيلومتري مشهد است كه شامل حوضچه‌ها، صخره‌ها و سنگ‌هاي صاف و صيقلي با طبيعتي چشم‌نواز و زيبا مي‌باشد. اين حوضچه‌ها به صورت پديده‌اي طبيعي، بر اثر فرسايش شيميايي توسط باران‌هاي اسيدي شكل گرفته‌اند و هفت‌حوضچه با اندازه‌هاي مختلف به وجود آمده است كه يكي از زيباترين جاهاي ديدني مشهد به شمار مي‌رود. براي علاقه‌مندان به طبيعت‌گردي پارك هفت‌حوض پيشنهادي بسيار مناسب است فقط توجه داشته باشيد كه به علت كوهستاني بودن مسير دسترسي به پارك، وسايل و كفش مناسب به همراه داشته باشيد.

 

جاهاي ديدني مشهد، پايتخت معنوي ايران

۱۰۹ بازديد

جاهاي ديدني مشهد را مي شناسيد ؟ شهر مشهد به دليل وجود حرم مطهر امام رضا (ع)، به عنوان پايتخت مذهبي ايران شناخته مي شود. به همين دليل است كه هر سال نظر گردشگران خارجي و داخلي زيادي را به خود جلب مي كند، اين عامل باعث شده تا علاوه بر جنبه مذهبي و زيارتي در جنبه هاي گردشگري نيز پيشرفت هاي چشمگيري داشته باشد. در اين مقاله قصد داريم تا بهترين جاهاي ديدني مشهد را به شما مسافرين عزيز معرفي نماييم.


حرم امام رضا ( ع )

اولين و مهمترين جاهاي ديدني مشهد، حرم امام رضا (ع) است. طبق گفته برخي از منابع تاريخي پيكر حضرت علي بن موسي الرضا(ع)، در روستاي كوچكي در نزديكي شهر توس به نام سناباد به خاك سپرده شده است. بعد از ساختن حرم امام رضا(ع) در اين روستا، شهري در اطراف حرم ساخته شد كه اين شهر مشهد مقدس امروزي  است. حرم امام رضا(ع) از مهم ترين بناهاي تاريخي و مذهبي ايران در مشهد به شمار مي رود كه هر سال 20 ميليون زائر از سراسر كشور و جهان براي زيارت آن به مشهد سفر مي كنند.

 

آرامگاه فردوسي

فردوسي حكيم و شاعر گرانقدر و پرآوازه ايران زمين است كه شاهكار ادبي اش، شاهنامه با گذشت هزار سال همچنان پابرجاست و نقش به سزايي در حفظ و پاسداشت زبان فارسي داشته است. شاهنامه فردوسي پيوندي عميق با فرهنگ اين سرزمين دارد به همين سبب آرامگاهش نيز همواره مورد توجه دوستداران فرهنگ و هنر بوده است. آرامگاه فردوسي از اصلي ترين جاهاي ديدني مشهد است، در باغي وسيع و مصفا در شهر توس قرار گرفته است .


ميل اخنگان مشهد

ميل اخنگان داراي 17 متر ارتفاع است، در 20 كيلومتري شمال شهر مشهد و در جاده توس قرار دارد. به علت وجود نقش و نگار هاي زنانه اي كه بر روي ديواره هاي اين برج وجود دارد، عده اي باور دارند كه اين بنا آرامگاه گوهر تاج، خواهر گوهر شاد آغا همسر شاهرخ تيموري است. كاشي هاي زيباي اين بنا غارت شده است به همين دليل برج ظاهري لانه زنبوري پيدا كرده است. در واقع ميل اخنگان نماد دگرگوني معماري ايلخاني به دوره تيموري و يكي از جاهاي ديدني مشهد است.

مجتمع گردشگري چاليدره

يكي ار جاهاي ديدني مشهد دره چاليدره است. مجتمع گردشگري چاليدره در منطقه طرقبه واقع است . با توسعه امكانات تفريحي و گردشگري به  قطب گردشگري در مشهد تبديل شده است . اين سد بر روي رودخانه براي آبرساني به زمين ها كشاورزي در سال 1376 ساخته شده است. از همان سال عمليات تبديل منطقه چاليدره به يك منطقه گردشگري شروع شد. اگر به مشهد سفر مي كنيد، چاليدره يكي از مناطقي است كه مي توانيد براي تفريح به آن جا برويد.

از امكانات رفاهي و تفريحي موجود در اين مجموعه مي توان له موارد زير اشاره كرد

رستوران هاي ايراني و فرنگي، كافي شاپ دلنشين ، تله كابين چاليدره، بانجي جامپينگ چاليدره، برج گردان چاليدره، ترن كوهستان، زيپ لاين، اسكله تفريحي، لمكده و چايخانه، تله سيژ چاليدره مشهد، عكاسخانه سنتي، امكانات تفريحي ويژه كودكان قايق موتوري، قايق پدالي و قايق پارويي در درياچه چاليدره، كشتي شناور تفريحي، آموزش غواصي ، آموزش قايق سواري و مركز ماساژ ماهي براي از بين بردن بافت هاي مرده پوست مي‌باشند.

وجود اين امكانات موجب شده تا به مركز تفريحي-گردشگري در مشهد تبديل شود.