جاهاي ديدني يزد آثار تاريخي

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

جاهاي ديدني يزد آثار تاريخي

۸۶ بازديد

يزد يكي از قديمي ترين شهر هاي ايران است. اكثر جاهاي ديدني يزد خشتي هستند و به جذابيت اين جاذبه ها افزوده اند. داشتن اين جاذبه هاي تاريخي باعث شده است تا هر ساله مسافران زيادي از اين شهر ديدن كنند. شهر يزد جاهاي ديدني متفاوتي دارد و با توجه به موقعيت مكاني اش از طرفي به بيايان و شنزار و از طرف ديگر ارتفاعات سبز مي رسد. اگر قصد سفر به يزد را داريد بايد با جاهاي ديدني يزد آشنا شويد. براي آشنايي با جاهاي ديدني يزد با ما همراه باشيد.

ميدان ماركار يزد

يكي از جاهاي ديدني يزد ميدان ماركار است. در وسط اين ميدان ساعتي قرار داده شده است. ميدان وقت الساعت كه جزو قديمي ترين ساعت هاي ايران است اولين ساعت شهري به حساب مي آيد. ساعت ماركار بناي آجري دارد و با كاشي تزئين شده است. اين ساعت دقيقا در مركز ايران واقع شده است و همين موضوع به جذابيت اين موضوع افزوده است. ميدان ماركار ساخته شده در زمان قاجاريه است. همه اين موارد باعث شده تا اين ميدان به يكي از جاهاي ديدني يزد تبديل شود. آدرس اين ميدان در خيابان امام خميني يزد است.

بازار حمام خان يزد

اين مجموعه زيبا كه شامل بازار، حسينيه، آب انبارو حمامي در مجاور آن است. بازاري كه در آن وجود دارد به بازار خان معروف است. اين مجموعه در زمان ناصرالدين شاه ساخته شده كه يكي از جاهاي ديدني يزد است و به عنوان طولاني ترين و عريض ترين بازار يزد شناخته شده است. اين بازار نيز از خشت و گل ساخته شده است و بافت قديمي آن حس خوبي به بازديدكنندگان منتقل مي كند. براي ديدن اين بازار مي توانيد به خيابان امام خميني يزد برويد.

نخل امير چخماق

نخل امير چخماق يكي بزرگترين نمادها و جاهاي ديدني يزد است كه با تنه هاي چوب ساخته شده و اهالي شهر يزد در مراسم سوگواري محرم در شهر آن را ميگردانند. در دهه ي اول اين ماه، تابوت پوشيده شده از پارچه‌هاي مشكي و سبز پوشانده شده، توسط عزاداران حمل مي گردد و در بقيه روزهاي سال در حسينيه‌ها و مساجد نگهداري مي‌شود. اين نخلي به عنوان يكي از قديمي ترين نخل هاي ايران شناخته ميشود و حدود 450 سال قدمت دارد. براي ديدن اين نخل مي توانيد به يزد، ميدان اميرچخماق برويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.