جاهاي ديدني شيراز مكان هاي مذهبي

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

جاهاي ديدني شيراز مكان هاي مذهبي

۱۱۵ بازديد

شيراز مركز استان فارس، يكي از بهترين و زيبا ترين شهرهاي تاريخي ايران است. بيشتر جاهاي ديدني شيراز باغ ها و آثارتاريخي هستند. شيراز از زمان هاي قديم مورد توجه بوده است و پايتخت حكومت بسياري از شاه هاي ايران بوده است. در كنار اين آثار تاريخي مكان هاي مذهبي بسياري نيز در اين شهر واقع شده است. حرم شاهچراغ و مسجد وكيل دوتا از بهترين و پربازديد ترين جاهاي ديدني شيراز است كه هر ساله مسافران زيادي براي بازديد از آن ها به شيراز سفر مي كنند. در اين مقاله قصد داريم تا مساجد و اماكن مذهبي شيراز را براي شما معرفي كنيم.

امام زاده شاهچراغ

يكي از معروف ترين مكان هاي مذهبي شيراز كه تقريبا همه با آن آشنايي داريم، آرامگاه احمد ابن موسي كاظم (ع) برادر امام رضا يا شاهچراغ است. اين آرامگاه در دوره اتابكان فارس در حدود قرن 6 هجري قمري ساخته و تا به امروز بارها بازسازي و مرمت شده كه اصلي ترين اين مرمت ها در سال ۷۴۵ قمري ملكه تاشي خاتون مادر حاكم فارس، بارگاه را بهسازي كرد و علاوه بر ساخت مدرسه اي در اين مكان، محلي براي استراحت و خورد و خوراك مسافران در نظر گرفت. همچنين در زمان نادر شاه كل اين بنا مرمت شده و قنديل طلايي 72 مثقالي به بارگاه شاهچراغ اهدا كرد، ولي در زلزله اي كه در سال 1239 در شيراز رخ داد اين بنا خراب شد كه با فروختن قنديل طلا اين مقبره را مرمت و بازسازي كردند. و اكنون يكي از مهم ترين جاهاي ديدني شيراز محسوب مي شود.

مسجد وكيل شيراز

يكي از زيباترين و قديمي ترين مساجد شيراز مسجد وكيل است. اين مسجد كه از پر بازديدترين جاهاي ديدني ايران است از بهترين مصالح آن زمان در آن استفاده شده است. از مسجد وكيل در سفرنامه به سوي اصفهان به عنوان كاخ لاجوردي و فيروز فام ياد شده است. در كنار اين مسجد بازار وكيل و حمام وكيل قرار دارد كه اين دو مكان نيز از بهترين جاهاي ديدني شيراز هستند.

مسجد نصير الملك شيراز

مسجدي كه از آن به عنوان مسجد صورتي ياد مي شود. اگر قصد سفر به شيراز را داريد بازديد از اين مسجد را فراموش نكنيد. ساخت اين مسجد به زمان قاجاريه بر ميگردد. مسجد نصيرالملك در خيابان لطف علي خان زند واقع شده است. معاري ابن بناي زيبا توسط علي اكبر قوام الملك صورت گرفته است. اين مسجد محلي است براي كساني كه به عكاسي علاقه دارند.

مسجد مشير شيراز

از ديگر جاهاي ديدني شيراز مي توان به مسجد مشير اشاره كرد. اين مسجد نيز از زيبا ترين بناهاي تاريخي مذهبي شيراز است كه بازديد كنندگان زيادي دارد. آدرس اين مسجد : خيابان قاآني شمالي، مراحل ارامنه است. سال ساخت مسجد مشير به سال هاي 1265 تا 1274 بر ميگردد. اين مسجد توسط ابوالحسن خان مشير الملك ساخته شده است.

مسجد نو يا مسجد اتابك شيراز

اين مسجد به دوران اتابكان بر ميگردد. مسجد اتابك دومين مسجد با ارزش شيراز محسوب مي شود كه همين موضوع باعث شده است تا يكي از با ارزش ترين جاهاي ديدني شيراز باشد.  مساحت اين مسجد 20 هزار متر مربع است و بزرگترين مسجد ايران است. مسجد نو در سال 1310 به عنوان آثار ملي ثبت شده است.

كليساي شمعون غيور شيراز

شيراز علاوه بر مساجد زيادي كه دارد كليسا هايي نيز دارد كه از مهم ترين آن ها مي توان به كليساي شمعون غيور كه به كليساي زند نيز معروف است اشاره كرد. اين كليسا در زمان رضا شاه ساخته شده است. و نام آن را از روي نام يكي از ياران حضرت عيسي كه در ايران كشته شده است گرفته اند. اين كليسا نيز يكي از زيبا ترين جاهاي ديدني شيراز است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.