سه مكان ديدني تبريز كه هر ايراني بايد يكبار آنها را ببيند

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

سه مكان ديدني تبريز كه هر ايراني بايد يكبار آنها را ببيند

۱۰۲ بازديد

تبريز با عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي بسياري دارد و به خاطر آب‌وهواي خنك و معتدل در ايام گرم سال يكي از مقاصد پرطرفدار سفر به‌خصوص در فصل تابستان است. 

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام سلطان سفر، در سفر به تبريز جاذبه‌هاي بسياري براي بازديد و تفريح وجود دارد كه مي‌توانيد بعد از رزرو يكي از هتل‌ هاي تبريز، به پيشنهاد سلطان سفر بازديد از سه جاذبه خاص بين جاهاي ديدني تبريز را در برنامه خود قرار دهيد.

بازار بزرگ تبريز

بازار تبريز با يك كيلومتر طول يكي از بزرگ‌ترين بازارهاي سرپوشيده و آجري در جهان است كه با معماري زيبا و خيره‌كننده از شاهكارهاي معماري ايران به شمار مي‌رود و آن را به يكي از بهترين جاهاي ديدني تبريز تبديل كرده كه در يونسكو نيز به ثبت رسيده است. تبريز از گذشته‌هاي دور با توجه به‌قرار گرفتن در مسير جاده ابريشم، اهميت زيادي از حيث تجارت و دادوستد داشته است. بديهي است كه وجود چنين بازاري در اين شهر ضروري و بسيار كاربردي بوده است.

 

در سفر به تبريز بازديد از اين بازار كه همچنان رنگ و بويي سنتي دارد، برايتان لذت‌بخش خواهد بود.

بازار تبريز بعد از زلزله ۱۱۹۳ هجري خسارت زيادي ديد اما تعدادي از معماران حرفه‌اي در اواخر حكومت زنديه و قاجار اين بازار را بازسازي كردند. متأسفانه در ارديبهشت ۹۸ بخش‌هايي از اين بازار براثر آتش‌سوزي با خسارت شديد و فروريختن چند طاق مواجه شد.

روستاي كندوان

كندوان به‌عنوان يكي از سه روستاي صخره‌اي جهان و تنها روستاي صخره‌اي در جهان كه در حال حاضر سكنه دارد، از خاص‌ترين جاهاي ديدني تبريز محسوب مي‌شود. روستايي با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از سطح دريا كه در ايام گرم سال از آب‌وهواي خنك و دل‌چسبي برخوردار است و به همين سبب جزو مقاصد پرطرفدار در سفر به تبريز است.

 

روستايي با خانه‌هاي صخره‌اي در دل كوه كه قدمت آن را بيش از ۶ هزار سال تخمين زده‌اند. آنچه كندوان را براي گردشگران جذاب‌تر كرده است هتل صخره‌اي لاله كندوان است. هتل لاله كندوان كه فرصت اقامت در دل صخره‌ها و تجربه زندگي مردمان كندوان را براي مسافران فراهم كرده است و از زيباترين و متفاوت‌ترين هتل‌هاي ايران مي‌باشد.

خانه تاريخي مشروطه

خانه تاريخي مشروطه يكي از جاهاي ديدني تبريز است كه بازديد از آن را نبايد از دست داد. خانه‌اي با معماري تاريخي و زيبا كه علاوه بر معماري، سابقه تاريخي و سرگذشت آن براي علاقه‌مندان به تاريخ شنيدني و ديدني است. اين خانه محل تجمع آزادي‌خواهاني همچون ستارخان و باقرخان و ديگر مشروطه خواهان تبريز در قيام عليه شاه قاجار بوده است.

 

تنديس‌هايي از سران مشروطه در تبريز، سلاح كمري ستارخان، وسايل شخصي سران مشروطه و تصاوير و اسناد تاريخي از انقلاب مشروطه و فرمان مشروطيت از ديگر ديدني‌هاي اين خانه تاريخي است كه آن را به موزه مشروطه تبديل كرده است. اين خانه به دليل اهميت تاريخي، در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۱۷۱ به ثبت ملي رسيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.