سه مكان ديدني اطراف مشهد كه زائران از آن غافل‌اند

هر آنچه كه براي سفر و گردشگري احتياج داريد . از رزرو هتل و اجاره ويلا تا مقايسه قيمت را مي توانيد در وبلاگ من بخوانيد. با مطالعه مطالب من مي توانيد هرآنچه نياز داريد به دست آوريد.

سه مكان ديدني اطراف مشهد كه زائران از آن غافل‌اند

۱۰۱ بازديد

اين روزها با وجود زندگي ماشيني و روزمرگي در شهرها طبيعت‌گردي به يكي از جذاب‌ترين نوع سفرها تبديل‌ شده است و افراد زيادي تمايل دارند بخش عمده سفر خود را به‌دوراز دغدغه‌ها و هياهوي زندگي مدرن در طبيعت سپري كنند.

به گزارش ايسنا، بناب اعلام سلطان سفر، مشهد مقدس به‌عنوان قطب گردشگري ايران، علاوه بر وجود حرم مطهر حضرت رضا(ع)  از جاذبه‌هاي طبيعتي بسياري برخوردار است كه گردشگران مشهد مي‌توانند با اجاره سوئيت در مشهد يا مناطق ييلاقي آن، با خيال آسوده بخشي از برنامه سفر خود را به گشت‌وگذار در ييلاقات اطراف مشهد اختصاص دهند.

 

روستاي كنگ: ماسوله خراسان

روستاي زيباي كنگ كه با معماري پلكاني به ماسوله خراسان شهرت دارد. اين روستا در غرب ييلاق طرقبه و در ۲۹ كيلومتري مشهد قرار دارد. كنگ يكي از بهترين جاهاي ديدني مشهد  در دامنه كوه‌هاي بينالود است كه آب‌وهواي خنك، وجود باغ‌هاي ميوه و رودخانه از يك‌سو و از سوي ديگر سابقه تاريخي هزارساله، آن را به يك مقصد طبيعت‌گردي در مشهد تبديل كرده است. چشيدن طعم آش بلغور در رستوران‌هاي سنتي روستا و خريد سوغاتي‌هاي مثل زرشك و زعفران و ميوه‌هاي سردرختي مانند گيلاس و آلبالو در روستاي ييلاقي كنگ را از ياد نبريد.

 

ييلاق شانديز

شانديز ييلاقي خوش آب و هوا و معتدل در دامنه كوه‌هاي بينالود است كه تنها ۳۸ كيلومتر با مشهد فاصله دارد. اين منطقه با درختان سر به فلك كشيده‌اش، چشم هر بيننده‌اي را نوازش مي‌دهد. وجود دره‌هاي مصفا و رودخانه‌هاي پرآب كه از دامنه كوه‌هاي بينالود سرچشمه مي‌گيرند، مناظر طبيعي بي‌نظيري را خلق كرده است. شانديز در كنار طبيعت زيباي خود با آثار تاريخي و جاذبه‌هاي تفريحي جذابيت بيشتري براي گردشگران مشهد پيدا كرده است. آثار تاريخي مانند آرامگاه شيخ حافظ ابرده‌ي، رباط تاريخي ويراني شانديز، بقاياي قلعه تاريخي شاهان دژ شانديز، روستاي ابرده بالا و موزه رباط ويراني از يك‌سو و جذابيت‌هاي ديگر اين منطقه مانند شيشليك رستوران‌هاي پديده و ارم شانديز نيز قابل چشم‌پوشي نيست. براي اقامت در شانديز مي‌توانيد از سايت سلطان سفر كمك بگيريد و از بين گزينه‌هاي اجاره سوئيت در مشهد يا شانديز به دنبال ويلا و سوئيت در منطقه شانديز باشيد.

 

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد

پارك طبيعي هفت‌حوض مشهد طبيعتي بكر و منطقه‌اي گردشگري در ۷ كيلومتري مشهد است كه شامل حوضچه‌ها، صخره‌ها و سنگ‌هاي صاف و صيقلي با طبيعتي چشم‌نواز و زيبا مي‌باشد. اين حوضچه‌ها به صورت پديده‌اي طبيعي، بر اثر فرسايش شيميايي توسط باران‌هاي اسيدي شكل گرفته‌اند و هفت‌حوضچه با اندازه‌هاي مختلف به وجود آمده است كه يكي از زيباترين جاهاي ديدني مشهد به شمار مي‌رود. براي علاقه‌مندان به طبيعت‌گردي پارك هفت‌حوض پيشنهادي بسيار مناسب است فقط توجه داشته باشيد كه به علت كوهستاني بودن مسير دسترسي به پارك، وسايل و كفش مناسب به همراه داشته باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.